The Unmarried Mother

Mitt liv som vintage & inrednings fantast, mamma & nybliven fru

Sparade minnen från brölloppet

Publicerad 2017-03-06 13:21:00 i Allmänt, Bröllop, Inredning,

Vi har en vägg hemma med minnen från bröllopet. Vi har dels framkallat en stor canvas av en av våra favoritbilder, vi beställde den från vår bröllopsfotograf för att vara säkra på att det blev rätt ljus, vitbalans osv. Sen så hängde vi upp en av de vimplar vi hade dekorerat med, så den blev återanvänd.

 

Dessutom gjorde jag en minneslåda med små sparade saker från bröllopet. T. Ex:

  • Inbjudningskort
  • Festprogram
  • Torkade blommor från borden
  • Brudgummens knapphålsblomma, som jag också torkat
  • Brudgummens fluga
  • Mitt strumpband
  • Servettring
  • Några namnband jag gjort till glasen
  • Mina örhängen
  • En av våra favor-påsar
 
 
 
Själva minneslådan är bara en trälåda med tyg bak för att kunna fästa saker med knappnålar och en ram över. Jag har köpt den här färdig på Ullared men det hade inte varit så svårt att göra en själv. Jag fick idén från när jag gick i lågstadiet och vi fick i uppdrag att spara små minnen över sommarlovet, när vi kom tillbaka till skolan fick vi i uppdrag att göra just en sån här låda av sakerna vi samlat. Då använde vi bara en skokartong som vi piffade upp själva men det här är ju en lite mer seriös variant som gör sig väldigt fint på väggen.

Kommentarer

Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Publicerad 2017-03-06 15:52:11

så fint

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Supermom

Vintage älskande före detta ensamstående mamma, blivande fru & syvmamma.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela